close
قصة وعبرة

ندم لن ينتهي بقلم علاء

ورد الحقونى زهره مبتردتش الحقينى ياطنط
جريت ام زهره وحاولت تفوقها وتشيلها مع ورد على السرير لكن زهره مكنتش بتتحرك ورد طلعت الموبايل انا هتصرف هتصرف واتصلت بالدكتور الحقنى يادكتور واحده صاحبتى مابتتحركش ومعرفش اعمل ايه
الدكتور ادينى العنوان بسرعه

كشف الدكتور عليها وفوقها وعلق لها المحاليل ولاقها بتعانى من ضعف عام جامد ولما فاقت بدا يتكلم معاها ايه مالك ما انتى زى القمر اهو بتدلعى ولا ايه علشان تشوفى غلوتك عندهم
زهره مانطقتش واديت وشها الناحيه التانيه
الدكتور بيبتسم ويقولها ايه ده انتى زعلانه منى ولا ايه دانا انقذتك حتى
زهره كنت سيبنى اموت اعيش ليه قولى اعيش ليه والناس كلها كرهنى حتى اهالى وبدأت ټعيط جامد

الدكتور بس بس اهدى مين قالك كده لو شوفتى خوفهم عليكى وانتى دايخه كنتى هتعرفى اد ايه هما بيحبوكى ارتاحى دلوقتى وانا همشي علشان ورايا شغل بس هبقى ارجعلك تانى
الدكتور فتح الباب وخرج وجريت عليه ام زهره وابوها و ورد وسألوا الدكتور خير يادكتور طمنا
الدكتور البنت بتعانى من ضعف عام شديد انا كتبتلها على فيتامنات

ومقويات ومحتاجه تتغذى كويس وتغير جو لان البنت حالتها النفسيه تعبانه جدا وممكن تعمل حاجه فى نفسها انا بقترح عليكم تودها لدكتور نفسانى كويس وتخلوها تغير جو وتحسسوها بحبكم وتبقوا جنبها غير كده انا مش مسئول عن اللى هيحصلها وسبهم ومشي
ام زهره عيطت يا حبيتى يا بنتى ودخلت على البنت تطمن عليها ومعاها وورد

مرت الايام وزهره بدأت تتحسن لكن احساسها بالذنب لسه جواها وكنت بترفض ترد على تليفونات جاسر خلال الفتره ديه وكانت ورد بترد عليه من ورا زهره وتطمنه عليها وفى يوم وزهره وورد قاعدين مع بعض رن رقم غريب على زهره رفضت زهره ترد لحسن يكون جاسر لكن ورد خدت الفون وردت
ورد الو ايوه انت مين

المتصل انا واحد متعرفهوش بس انا اعرفك كويس واعرف كل حاجه عنك
ورد انت مين وعايز ايه
المتصل مش عايز غير اسمع صوتك واطمئن عليكى انا متابع اخبارك من زمان اوى
ورد بصت لزهره وكتمت الصوت فى الفون وقالتلها واحد بيقول انه عارفك من زمان ومتابعك زهره قالتلها تلاقيه جاسر اقفلى التليفون
ورد قالتلها لا مش جاسر اصبرى بس ورجعت تانى للفون
ورد انت هتقول مين ولا اقفل فى وشك

المتصل انا صديق عمر وعندى كلام كتير وحاجات مهمه ونفسى تسمعنى
ورد اندهشت وقالت عمر
زهره خطفت السماعه وقالت مين
المتصل انا بدوى صديق عمر وعايز اتكلم معاكى عندى كلام كتير يهمك ولازم تسمعيه
زهره بس انا معرفكش

المتصل ما انا قولتلك اعرفك كويس اوى وهتندمى لو مجتيش تقابلنى زى ما انتى ندمانه على مۏت عمر دلوقتى هستناكى بكره فى نفس المكان اللى كان
عمر بيقابلك فيه الساعه 7 بليل فكرى وردى عليا رقمى عندك سلام
قفلت زهره الفون وفضلت سرحانه وساكته
ورد مين ده وعايز ايه انتى تعرفيه يازهره يازهره انتى ساكته ليه انا
بكلم نفسي
يااااازهره

زهره هه لا معرفهوش بس هو بيقول يعرفنى كويس وعايز يقابلنى
ورد وانتى هتعملى ايه ماتروحيش لحسن يكونوا حد من اهله وهينتقم منك ولا اي حاجه بلاش يا زهره بلاش علشان خاطرى

واقفلى الصفحه ديه من حياتك ونسيه اقولك غيرى رقمك
زهره لا لو اهله عايزنى ينتقموا سكتوا ليه المده ديه كلها انا استاهل يدونى بالجزمه حتى بس انا عارفه مش هيعملوا كده دول طيبين وطول
عمرهم بيحبونى

ورد طب هتعملى ايه بلاش احسن تقابليه اسمعى كلامى
زهره اخاڤ اندم بعد كده زى مابيقول انا هقابله وخلاص
وبالفعل تانى يوم خرجت حسب الميعاد وراحت تقابل الشخص ده ووصلت المطعم واتصلت بيه انا وصلت حسب الميعاد انت فين

ولسه ماخلصتش الجمله لاقيت حد بيحط ايده على كتفها وبيقولها اتفضلى
بتبص وراها واندهشت جدا من شكله وخاڤت وخدت خطوتين لورا
بدوى مالك انتى خاېفه منى ولا ايه
زهره لا لا بس بسس وسكتت معرفتش تقول ايه

بدوى انا عارفه انى شكلى متلخبط ودقنى طويله وهدومى مش اد كده ومتبهدل شويه بس مبأذيش وابتسم
زهره لا لا انا ماقصدش انا اسفه

بدوى طب ايه هنكمل كلامنا واحنا واقفين كده تعالى نقعد اتفضلى
زهره ميرسي
ودخلت على الطربيزه وشد بدوى لها الكرسي وقعدت وراح اقعد اقدمها
بدوى تحبى تشربى ايه
زهره ولا حاجه
بدوى لا لازم قولى
زهره اى حاجه ممكن لمون

لتكملة القصة اضغط على الرقم 7 في السطر التالي

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى