close
قصة وعبرة

ندم لن ينتهي بقلم علاء

كانت بعيد تمام عن جاسر وبدوى طلب ايدها ووافقت بس قالتله مش عايزه فرح مش هقدر ادخل قاعات تانى
قالها اللى تحبيه
واتقدم لاهلها بدون اهله لانهم كلهم ميتين وتم الزواج وانتقلت زهره لبيته من غير ماتشوف حتى اى حد من عائلته عمه خاله اى قريب ليه من بعيد حتى وكانت مستغربه جدا بس سكتت وقالت لنفسها بلاش اساله واحرجه
وعد شهر وهما كويسين مع بعض وبعدها بدات تحصل مشاكل بينهم على

اتفه المشاكل ويشتمها باهلها ويضربها وتروح لاهلها يرجعوها ويقوللها انتى عايزه تطلقى وانتى مكملتش شهرين الناس هتقول ايه مش كفايه فضيحتك الاولنيه
وترجع ڠصب عنها وفأخر مره ضربها قررت تفضل قاعده ومتروحش لاهلها بس مش هيلمسها تانى لحد لما تعرف تطلق منه
وفى يوم رجع البيت متاخر ودخل عليها

بدوى زهره زهره انتى ياهانم
قومى اقعدى معايا شويه
زهره سيبنى انام وروح على اوضتك
بدوى هتفضلى كده كتير بقولك قومى اقعدى معايا وشد الغطا
زهره شدت الغطا عليها تانى وقالتله اطلع بره وابعد عنى انا مش طايقك
بدوى وهو بيقولها ليه
بس

زهره رفضت وصړخت
وقالتله انا بكرهك افهم وطلقنى طلقنى مش عايزه اعيش معاك
بدوى ضربها بالقلم وقالها انتى بتكرهينى طب انا هخليكى تكرهينى اكتر
وبدا يضربها لحد لما وصلت للفون واتصلت ب ورد صاحبتها تنقذها وجت ورد وودتها المستشفى عند جاسر

رجعت زهره من رحلة ذكريتها لما الممرضة دخلت وقالتها دكتور جاسر بيبلغ حضرتك رغم يا مدام بس الحمد لله البيبى بخير
زهره اټصدمت وعيطت جامد ولما عرف بدوى بالخبر دخل اتأسف لها وباس دماغها وقالها انا مش عارف عملت كده

ازاى سامحينى
زهرة ديرت وشها الناحيه التانيه ودموعها فضلت نازله ومش عارفه تتكلم وبعدها اتنازلت عن المحضر ولما روحت بيت بدوى تانى لاقيت حد بيخبط عليها فتحت الباب لاقيت بنت
البنت انتى مين
زهره انتى اللى مين
ندا انا ندا اخت بدوى وعايزه اخويا امنا ھتموت فى المستشفى

زهره اټصدمت وقالتلها اخته وامه انتو عايشين طب ازاااى وايه الحكايه

ندا قوليلى الاول فين اخويا اندهيلى عليه
وعلت صوتها يا بدوى بدوى امك بټموت امك بټموت
زهره بس بس هو مش هنا اتفضلى ونتكلم جوه احسن
ندا مافيش وقت امى بټموت ومحتاجين فلوس
زهره حطت ايدها على كتفها وقالتلها طب ادخلى لو قدرت اساعدك مش هتاخر

ندا خدت نفسها وقالتلها شكرا
زهره خدتها ودخلتها وبتشاورلها بيدها على الصالون اتفضلى اتفضلى

ندا شكرا قوليلى هتقدرى تساعدنى ازاى انا محتاجه 5 تلاف جنيه لامى بقيت تمن العمليه ربنا يعلم انا لمېت ازاى ال ٢٠ ألف التانين
زهره خير هى عندها ايه
ندا عندها ضيق فى شريان القلب

زهره لا حول ولا قوه الا بالله متقلقيش ان شاء الله هتقوملك بالسلامه
ندا يعنى هتدينى الفلوس الباقية
زهره لا انا مقولتش كده
ندا علت صوتها وشها بان عليه الڠضب وقالتلها اومال ايه انت بتلعبي بيا

زهره لا لا اسمعينى للاخر انا قولتلك هساعدك مقولتش هدفعلك الفلوس
ندا انتى بتقولى ايه انا مش فاهمه حاجه
زهره بصى ياستى ورد صاحبيتى اتجوزت دكتور محترم اوى هو دكتور مخ واعصاب وعنده صديقه دكتور مدحت ممتاز هو دكتور قلب وعنده مستشفى استثمارى ومبسوط هو وبياخد حاله كل تلت شهور ويعالجها على حسابه

ومش فى القلب بس لا كل التخصصات بيعالجها فى المستشفى عنده فانا هكلملك ورد دلوقتى واحكلها الموضوع وهى مش هتتاخر عليا بس بشرط توعدنى انك تجاوبى على كل اسئلتى

ندا بدون تردد انا تحت امرك انا اعمل اى حاجه علشان امى تعيش وترجعلى تانى
وعيطت وقالتلها ارجوكى اتصلى دلوقتى اتصلى امى بټموت
زهره اهدى اهدى هتصلك حالا

وقامت جابت الفون واتصلت وورد اكدت لها انها هتكلم جوزها بالليل لما يجى من بره لانه سهران النهارده فى العياده شويه وان صديقه مش هيمانع ابدا انه يساعدها ولا هيرفض ليهم طلب

وادتها رقم دكتور مدحت وقالتلها ادى رقمه للبنت وخليها تكلمه بكره بالليل هيكون زوجي قال له ان شاء الله
بعد ما زهره قفلت الفون مع ورد قالت ل ندا سمعتى اللى حصل انا فتحت لك الاسبيكر علشان تطمنى خدى رقم دكتور مدحت اهو وادى رقمى انا كمان

وكلمى دكتور مدحت بكره بالليل واتصلى بيا انا كمان
لو فيه اى حاجه
ندا انا مش عارفه اشكرك ازاى ولا اعملك ايه بس انا هردلك الجميل و دلوقتى انتى مرات بدوى صح

زهره اه
ندا بقالك اد ايه متجوزين
زهره 5 شهور
ندا مش معقوله ازاى اقولك اهربى وسيبه والحقى نفسك
زهره مش فاهمه ايه هو اللى مش معقوله وليه اهرب والحق نفسي من ايه
ندا مقدرش اقولك غير ان المفروض انك متبقيش هنا دلوقتى

لتكملة القصة اضغط على الرقم 9 في السطر التالي

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى