close
قصة وعبرة

ندم لن ينتهي بقلم علاء

بدوى انتى وصلتى كنت عايزه اطمن عليكى بس لان حالتك كانت وحشه وانتى ماشيه
زهره سكتت شويه وبعدين قالتله لا انا تمام تمام
بدوى انا اسف انا السبب فى اللى انتى فيه بس ديه امانه وكان لازم اقولك وعمر موصينى عليكى وانى اكون جنبك حتى لو من بعيد

زهره عيطيت تانى وقالتله معلش انا هقفل دلوقتى ونتكلم بعدين سلام
تانى يوم بدوى اتصل بها
بدوى عامله ايه النهارده يارب تكونى احسن من امبارح
زهره الحمد لله انا تمام

بدوى معلش انى بزعجك بس انا كنت قلقان عليكى وقولت اعمل بوصيه عمر
زهره هو انت ليه ماجتش تبلغنى الكلام ده من بدرى
بدوى كنت تعبان ومتأثر جدا عمر مكنش صاحبى بس لا ده كان كل عائلتى انا ابويا وامى واختى ماتوا كلهم فى حاډثه بشعه وعمر كان اكتر من اخويا وسابنى هو كمان ومابقاش عندى حد وبقيت لوحدى وحاسس انى تأيئه من

غيره حتى كليه الهندسه بتاعتى مابقتش منتظم فيها ويوم ماقابلتك كنت لسه خارج من حبستى فى البيت وانتى شوفتى شكلى كان عامل ازاى مكنش ليا نفس للحياه بس كان لازم اقابلك ووصل لك الامانه بتاعتك
زهره انا مش عارفه اقولك ايه بس انت عارف انى مكنتش اقصد اللى حصل ومكنتش

اعرف انى بحب عمر كده غير بعد ماراح منى وعيطت تانى
بدوى بس بس كفايه ارجوكى انا مش متحمل انا بتصل بيكى علشان اخرج من اللى انا فيه ده
زهره انا اسفه بس انا مش قادره انا هقفل سلام
مرت الايام وكان كل يوم بدوى بيتصل بزهره يسال عليها ويطمن عليها وقرب جدا منها وهى كمان قربت منه واتعلقت بيه وبقه جزء من يومها

بتحكى معاه حاجات كتير مش قادره تقولها مع حد من اللى حوالها
وبعد مرور خمس سنين الا كام شهر
كانت بعيد تمام عن جاسر وبدوى طلب ايدها ووافقت بس قالتله مش عايزه فرح مش هقدر

ادخل قاعات تانى
قالها اللى تحبيه
واتقدم لاهلها بدون اهله لانهم كلهم ميتين وتم الزواج وانتقلت زهره لبيته من غير ماتشوف حتى اى حد من عائلته عمه خاله اى قريب ليه من بعيد حتى وكانت مستغربه جدا بس سكتت وقالت لنفسها بلاش اساله واحرجه
وعد شهر وهما كويسين مع بعض وبعدها بدات تحصل مشاكل بينهم على

اتفه المشاكل ويشتمها باهلها ويضربها وتروح لاهلها يرجعوها ويقوللها انتى عايزه تطلقى وانتى مكملتش شهرين الناس هتقول ايه مش كفايه فضيحتك الاولنيه
وترجع ڠصب عنها وفأخر مره ضربها قررت تفضل قاعده ومتروحش لاهلها بس مش هيلمسها تانى لحد لما تعرف تطلق منه
وفى يوم رجع البيت متاخر ودخل عليها
بدوى زهره زهره انتى ياهانم
قومى اقعدى معايا شويه

زهره سيبنى انام وروح على اوضتك
بدوى هتفضلى كده كتير بقولك قومى اقعدى معايا وشد الغطا
زهره شدت الغطا عليها تانى وقالتله اطلع بره وابعد عنى انا مش طايقك
بدوى وهو بيقولها ليه
بس
زهره رفضت وصړخت

وقالتله انا بكرهك افهم وطلقنى طلقنى مش عايزه اعيش معاك
بدوى ضربها بالقلم وقالها انتى بتكرهينى طب انا هخليكى تكرهينى اكتر
وبدا يضربها لحد لما وصلت للفون واتصلت ب ورد صاحبتها تنقذها وجت ورد وودتها المستشفى عند
جاسر
رجعت زهره من رحلة ذكريتها لما الممرضة دخلت وقالتها دكتور جاسر بيبلغ حضرتك رغم يا مدام بس الحمد لله البيبى بخير

زهره اټصدمت وعيطت جامد ولما عرف بدوى بالخبر دخل اتأسف لها وباس دماغها وقالها انا مش عارف عملت كده
ازاى سامحينى
زهرة ديرت وشها الناحيه التانيه ودموعها فضلت
نازله ومش عارفه تتكلم وبعدها اتنازلت عن المحضر
ولما روحت بيت بدوى تانى لاقيت حد بيخبط عليها فتحت الباب لاقيت بنت

البنت انتى مين
زهره انتى اللى مين
ندا انا ندا اخت بدوى وعايزه اخويا امنا ھتموت فى المستشفى
زهره اټصدمت وقالتلها اخته وامه انتو عايشين طب ازاااى وايه الحكايه
ندا قوليلى الاول فين اخويا اندهيلى عليه
وعلت صوتها يا بدوى بدوى امك بټموت امك بټموت
زهره بس بس هو مش هنا اتفضلى ونتكلم جوه احسن

لتكملة القصة اضغط على الرقم 8 في السطر التالي

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى